ایران تهران تلفن:02140774641 info@rgazim.ir

تعمیرونگهداری برق قدرت
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

در چند دهه گذشته، فلسفه نگهداري و تعميرات بتدريج تغيير كرد و روشهاي تعميراتي داراي تغيير و تحولات زيادي شده است، به طوري كه در صنعت برق و به ويژه در نيروگاهها و صنایع سنگین، دارا بودن يك سيستم مناسب نگهداري و تعميرات همگام با توسعه و افزايش حجم واحدها در حال فزوني است.
وجود يك سيستم نگهداري و تعميرات از آن جهت الزامي است كه كنترل مستمر و اطلاع كامل از اوضاع و نحوة عملكرد واحدهاي عملياتي و تأسيساتي وابسته و سرويسهاي لازم را امكان پذير مي‌سازد.
در حال حاضر شركتها و نيز واحدهاي تعميراتي در نيروگاهها، امر نگهداري و تعميرات را بر عهده داشته و نوعي تفكيك نيروي كار در صنعت برق مشاهده مي‌شود.
همچنین این شرکت با شرکتها و صنایع مختلف به صورت برون سپاری با سرویس ها، بازدید و تعمیرات دوره ای تداوم تولید و عدم توقف خطوط تولید را تضمین میکند.

خدمات تعمیرات و نگهداری این شرکت شامل:
• نگهداری و بهره برداری و بهینه سازی و کاهش تلفات در پست ها و نیروگاه ها
• نگهداری از سیستمهای اتوماسیون و تله متری و مانیتورینگ (سيستم هاي SCADA و RTU، سيستم هاي تله متري، اتوماسيون تجهيزات)
• تعميرات تجهيزات شبكه قدرت (كليدهاي قدرت ، تابلو های برق فشار ضعیف و فشار متوسط)

تعمير و نگهداری برنامه ریزی شده خود به دو دسته پيشگيرانه (Preventive) و پيشبينانه (Predictive) تقسيم می شوند. به لحاظ تاريخی، ابتدا تعمير و نگهداری (نت) برنامه ریزی نشده، سپس تعمير و نگهداری پيشگيرانه و نهايتا تعمير و نگهداری پيش بينانه ابداع و بکارگرفته شدند.

امروزه در صنعت برق کشور و با توجه به قدیمی و مستعمل بودن صنایع نیاز به امر نوسازی و جایگزینی قطعات قدیمی با قطعات و تجهیزات روز بیش از پیش احساس می شود، همچنین در شرایط تحریم که شرکت های اصلی هیچگونه همکاری و توصیه ای در این زمینه ارائه نمی نمایند این شرکت با تکیه بر توان فنی مهندسی خود و همکاری با شرکتهای تابلوساز فنی، توان انجام تغییرات و جایگزینی تجهیزات قدیمی که صنایع در تهیه لوازم یدکی آنها با مشکل احتمالی روبرو خواهند بود را با تجهیزات جدید روز، دارا خواهد بود.

این شرکت به صورت تخصصی در زمینه رتروفیت و نوسازی تجهیزات زیر آماده ارائه خدمات به شرکتها و صنایع می باشد:
• جایگزینی و ستینگ مجدد انواع رله حفاظتی میکروپروسسوری از برندهای اروپای غربی
• جایگزینی تجهیزات فشار متوسط قدیمی شامل دژتگتورها، سکسیونرها و ریکلوزر
• جایگزینی کلیدهای قدرت در سطح فشار ضعیف ۴۰۰ ولت