ایران تهران تلفن:02140774641 info@rgazim.ir

بلند ترین برج های مخابراتی جهان

بلند ترین برج های مخابراتی جهان
۵ (۱۰۰%) ۳ votes

برج ژونگی یوآن، چین | Zhongyuan Tower

ارتفاع این برج، ۳۸۸ متر بوده و از استیل ساخته شده است. این برج در سال ۲۰۱۱ برای بازدید عموم گشایش یافت. در این برج مخابراتی یک رستوران با ظرفیت ۲۰۰ مهمان وجود دارد. یک سکوی مشاهده نیز دارد. برج ژونگی یوان در چین، عنوان بلندترین برج و ساختار استیل دنیا را به خود اختصاص داده بود تا اینکه برج اسکای تری توکیو ساخته شد. این برج رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

برج ژونگی یوآن در چین
برج رادیو و تلویزیون سنترال، چین | Central Radio and TV Tower
ارتفاع این برج بتنی ۴۰۵ متر بوده که باز هم در کشور چین قرار دارد. ساخت آن در سال ۱۹۹۲ و در شهر پکن تمام شد. در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان برج سنترال نهمین رتبه را به خود اختصاص داده است. ساخت این برج در سال ۱۹۸۷ شروع شد. در این برج و در ارتفاع ۲۳۸ متری آن، سکوی مشاهده و بازدیدی به همراه یک رستوران قرار دارد که نمای بی نظیر و زیبایی از شهر پکن را به نمایش می گذارد. طراحی و نورپردازی این سازه مدرن آن را جزو بناهای منحصر به فرد دنیا نموده است.

برج رادیو و تلویزیون سنترال در چین
برج رادیو و تلویزیون تیانجین، چین | Tianjin Radio and Television Tower
کشور چین پر از برج های بلند است و می توان آن را اولین کشور در این زمینه دانست. در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان که در چین ساخته شده اند، برج رادیو و تلویزیون تیانجین رتبه هشتم را دارد. ارتفاع این برج ۴۱۵٫۲ متر بوده و برجی ساخته شده از بتن در سال ۱۹۹۱ است. همچنین در میان بلندترین برج های دنیا نیز رتبه هشتم را دارد. در زمان ساخت این برج، مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیون دلار آمریکا هزینه شد. طراحی برج به گونه ای است که به هر حال، این برج دارای جنبه های زیبایی شناسی است که مدرنیته و سنت را در هماهنگی قابل توجه ای با هم، ترکیب می کند.

برج رادیو و تلویزیون تیانجین
برج منارا کوالالامپور، مالزی | Menara Kuala Lumpur
برج منارا کوالالامپور که به اختصار به آن برج کا ال (KL Tower) نیز گفته می شود، در دسته بندی بلندترین برج های مخابراتی جهان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. چرا که با احتساب آنتن آن، ارتفاع ۴۲۱ متر را دارد. ساخت این برج در سال ۱۹۹۵ تمام شد و از بتن ساخته شده است. می توان برج منارا کوالالامپور را بلندترین برج در جنوب شرقی آسیا دانست. از نکات برجسته این برج در شهر کوالالامپور، نمای واضح و یکپارچه ای است که از شهر به تماشاگران و بازدید کنندگان نشان می دهد. این برج نیز، از برج های مخابراتی چند منظوره دنیاست که نه تنها برای کارهای مخابراتی بلکه برای بازدید شهر و اهداف توریستی از آن استفاده می شود. هدف ساخت برج منارا در این شهر، بیشتر جنبه جذب گردشگر و سمبلیک داشته و معماران به گونه ای این برج و محیط اطراف آن را طراحی نموده اند که نگاه هر کسی را به خود جلب کند.

برج منارا کوالالامپور
برج میلاد، ایران | Milad Tower
برج میلاد را دیگر تمام ایرانیان می شناسند. همچنین این برج در میان معماران و بلندترین برج های مخابراتی دنیا هم، شناخته شده است. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر رتبه ششم را در میان بلندترین برج های دنیا دارد که ساخت آن در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۷ شمسی) به پایان رسیده است. در میان بلندترین سازه های آزاد جهان، برج میلاد رتبه هفدهم را به خود اختصاص داده است. برج میلاد یک برج مخابراتی چند منظوره بوده که دارای ۱۲ طبقه با کاربری های مختلف است. در میان این برج امکاناتی همانند سالن غذاخوری، امکانات ارتباطی و دکل های تلفن، سکوی مشاهده، چندین اتاق برای یک هتل و حتی یک سالن نمایش و کنسرت وجود دارد. آرامش و سکون این برج، با نورپردازی های سرتاسرس در هنگام شب، بیشتر شده که از بیشتر نقاط شهر تهران قابل رویت است. با این وجود یک امتیاز را می توان برای این برج در نظر گرفت و آن نفر نخست به دلیل زیبنای تحت پوشش برج مخابراتی آن است.

برج میلاد-ایران
برج اورینتال پیرل، چین | Oriental Pearl Tower
طراحی و ساخت برج اورینتال پیرل (به معنای برج مروارید شرقی) در نهایت، در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید و ارتفاع ۴۶۸ متر را برای خود به ثبت رساند. این برج در شهر شانگهای چین با کاربرد برج تلویزیون در چنین ارتفاعی ساخته شد و در میان دیگر ساختمان های مرتفع و مشهور این شهر، بسیار خودنمایی می کند. این برج تلویزیون دارای ۱۴ طبقه و ۱۱ کره است که با یک طراحی به سبک شرقی به گونه ای ساخته شده که نشان دهنده اصالت و ثبات در مفهوم بناهای شرق و آسیایی باشد. در این برج امکانات بسیاری همانند اتاق هایی برای رزرو در هتل، یک سالن غذاخوری، خدمات ارتباطی و مرکز دیده بانی و تراسی برای بازدید گردشگران و تماشاچیان وجود دارد. نورپردازی این برج در تمام طول بنا به گونه ای است که در هنگام شب، زیباترین نورپردازی ها را دارد و به دلیل وجود نورها و لامپ های ال ای دی در سرتاسر آن، بسیار تحسین شده است.

برج اورینتال پیرل
برج استانکینو، مسکو | Ostankino Tower
برج استانکینو در مسکو روسیه ارتفاعی نزدیک به ۵۴۰٫۱ دارد که در سال ۱۹۶۷ ساخته شد. این برج یکی از بلندترین برج های مخابراتی دنیا است که برای تلویزیون و رادیو مسکو ساخته شد. اگر تنها نگاهمان را به قاره اروپا بیندازیم، برج استانکینو روسیه را می توانید بلندترین برج ساختار آزاد اروپا بنامید. از طرفی در میان تمام دست ساخته های بشر تا به امروز، عنوان هفتمین برج بلند در دنیا را یدک می کشد. همچنین در تاریخ معماری و ساخت و ساز انسان ها، این برج در روسیه اولین برج و ساختمانی بود که ارتفاع ۵۰۰ را شکست و بالاتر از این عدد، ارتفاع گرفت.

برج استانکینو در مسکو
برج سی ان، تورنتو | CN Tower
ارتفاع برج سی ان در تورنتو دقیقا ۵۵۳٫۳ متر بوده که رتبه سوم را در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان دارد. ساخت این برج در سال ۱۹۷۶ به پایان رسید. در نتیجه سال های زیادی، عنوان بلندترین برج مخابراتی جهان را از آن خود داشت تا اینکه برج مخابراتی چین در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. برج سی ان تورنتو کانادا همچنین در زمان ساخت، بلندترین ساختار آزاد جهان هم بود. این برج به مدت ۳۴ سال در لیست بلندترین برج های دنیا رتبه اول را داشت تا اینکه برج خلیفه و برج کانتون در سال ۲۰۱۰ ساخته شدند. با این وجود، این برج همچنین بلندترین ساختار آزاد و بلندترین برج در نیمکره غربی جهان است.

برج سی ان در تورنتو
برج کانتون، چین | Canton Tower
برج کانتون در چین را می توان دومین برج مخابراتی در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان دانست. ارتفاع این برج ۶۰۰ متر یا ۲۰۰۰ فوت بوده که در سال ۲۰۱۰ ساخت آن به پایان رسید. قبل از شروع ساخت برج اسکای تری در ژاپن، برج کانتور توانسته بود گوی سبقت را از رقیب کانادایی خود ببرد و رتبه اول را در میان برج های دنیا به خود اختصاص دهد. برج کانتون، برج دیده بانی چندگانه است که در محله هایژو (Haizhu) در شهر گوانگجو (Guangzhou) چین قرار گرفته است.

برج کانتون در چین
توکیو اسکای تری در ژاپن | Tokyo Sky Tree
رتبه اول را در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان دارد. ارتفاع برج توکیو اسکال تری ۶۲۵ متر بوده و در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. این برج بلند در ژاپن قرار دارد و اگر در تور ژاپن شرکت کنید حتما به دیدن آن خواهید رفت. همچنین می توانید به تراس و سکوی بالای برج رفته و از آنجا نمایی ۳۶۰ درجه ای از کل شهر توکیو را در جلوی چشمانتان خواهید داشت. این برج تماما از استیل ساخته شده است بنابراین ضد آب بوده و مشکل زنگ زدنی که آهن دارد را ندارد. این برج رادیویی در محله سومیدا (Sumida) توکیو واقع شده و دارای رستوران و برج دیده بانی است. همچنین این برج را می توان دومین ساخته دست بشر دانست که چنین ارتفاعی دارد. در واقع بلندترین ساختمان ساخته شده دست بشر تا این تاریخ یعنی سال ۲۰۱۹ برج خلیفه دبی است.

در نتیجه اسکای تری توکیو را می توان دومین ساختمان دنیا و اولین برج مخابراتی دنیا از نظر ارتفاع دانست. در سال های آینده دو ساختمان و برج در کشورهای قطر و عربستان سعودی در حال ساخت است که بلندتر از ساختمان برج خلیفه هستند و در صورت تمام شدن این دو ساختمان، برج خلیفه رتبه سوم و برج مخابراتی اسکای تری رتبه چهارم را در ارتفاع به دست خواهد آورد. جدای از تمام این موارد، در میان برج های مخابراتی دنیا، اسکای تری توکیو همچنان اولین رتبه را در میان بلندترین برج های مخابراتی دنیا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*