ایران تهران تلفن:02140774641 info@rgazim.ir

تفاوت دیزل ژنراتور ولوو و پرکینز

تفاوت دیزل ژنراتور ولوو و پرکینز
به این پست امتیاز دهید

تاریخچه دیزل ژنراتور پرکینز و دیزل ژنراتور ولوو پنتا

فرانک پرکینز (Frank Perkins) در سال ۱۸۸۹ در شهر پیتربور انگلستان به دنیا آمد. فرانک پرکینز در ۷ ژوئن ۱۹۳۲ که جهان در رکود اقتصادی قرار داشت شرکت شخصی خود را راه اندازی کرد. در آن سال در زمینه موتورهای دیزل با قدرت و دور بالا مخصوص کاربری های کشاورزی شروع به فعالیت کرد. او با دوست خود آقای چاپمن که متخصص و مدیر فنی شرکت بود همکاری می کردند.

ویکسن(VIXEN) اولین موتوری بود که توسط این دو ساخته شد. اولین تست این موتور در سال ۱۹۳۲ بود. این موتور دارای چهار سیلندر بود و با استفاده از هندل روشن می شد. آنها توانستند موتور خود را با موفقیت روشن و به میزان ۴۰۰۰ دور در دقیقه برسانند، این موتور در آن زمان سیستم گاورنر(کار این سیستم تنظیم دور موتور است) نداشت.

پس از آن در سال ۱۹۳۷، موتور دیزل P6 پرکینز در صنعت دیزل ساخته شد. با ساخته شدن این موتور به عنوان یک عضو جدید در بازار دیزل معرفی شدند.

کمپانی پرکینز از سال ۱۹۷۰ به عنوان تامین کننده اصلی موتورهای دیزل کمپانی بوده است. پرکینز با گذشت بیش از ۸۵ ساله از ظهورش، یکی از پیشگامان جهان در موتورهای دیزلی و گازی هستند.

پرکینز توسط کاترپیلار در سال ۱۹۹۸ به میزان ۱۳۲۵ بیلیون دلار خریده شد.

اما تاریخچه شرکت ولوو پنتا در سال ۱۸۶۸ میلادی در سوئد آغاز به کار نمود در ابتدا شرکت ولوو پنتا تولید کالاهای چدنی مانند دیگهای بخار، قابلمه، گاوآهن و دستگاههای ریخته گری را برعهده داشت بعدها این شرکت در زمینه تولید موتورهای دیزلی برای مصارف دریایی و صنعتی از شهرت زیادی در جهان برخوردار شد. شرکت ولوو پنتا در سال ۱۹۰۷ اولین موتور دریایی را تولید کرد. شرکت Penta ساخت دیزل ژنراتور ولوو را در سال ۱۹۲۷ شروع کرد.

دیزل ژنراتور ولوو مجهز به تکنولوژی پیشرفته برای کاربرد های متفاوت است. توسعه محصولات جدید و بهبود محصولات موجود، برای شرکت ولوو بسیار افتخار آفرین بوده است. دیزل ژنراتور ولوو طبق استانداردهای معتبر جهانی و تحت نظر متخصصان طراحی و ساخته می شود. این دیزل مثل بیشتر دیزل ها برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و تولید برق در مکان هایی که برق وجود ندارد یا قطع شده کارایی دارد. این کمپانی مبادرت به تولید ماشین آلات کوچک کشاورزی نیز کرده است و این روزها در زمینه چمن زن های مناسب برای زمین های گلف فروش ویژه ای دارد.
وظایف دیزل ژنراتور ولوو و پرکینز
وظایف دیزل ژنراتور ولوو

تنظیم دور موتور
به همراه پاشش سوخت
ایجاد تغییر در میزان ولتاژ سوزن های انژکتور
کنترل و حفاظت موتور دیزل

وظایف دیزل ژنراتور پرکینز

موتورهای دیزل پرکینز را می توان به سه دسته اصلی زیر تقسیم بندی کرد :

موتور دیزل دریایی : جهت تامین توان کشتی ها و قایقهای تفریحی کاربرد دارد.
موتور دیزل صنعتی : جهت نصب بر روی ماشین آلات صنعتی همچون، لودرها، لیفتراکها، ماشین آلات خردکن و سایر ماشین آلات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
دیزل های تولید توان: این دیزل ها صرفاً جهت تولید دیزل ژنراتورها استفاده می شود. شاید مهمترین ویژگی این موتورها در صنعت دیزل ژنراتور، دور ثابت بودن آنها می باشد.

ویژگی های دیزل ژنراتور ولوو پنتا

کیفیت بالا
قیمت آن نسبت به بقیه دیزل ژنراتور ها متوسط رو به بالا
راحتی در تهیه قطعات یدکی در بازار ایران
مزیت موتورهای دیزل ژنراتور ولوو پنتا این است که دارای ECU بر روی موتور دیزل می باشد. ECU کنترل میزان بار و همچنین مصرف گازوئیل در دیزل ژنراتور را دارد.
در این دیزل مصرف سوخت پایینی نسبت به برندهای دیگر در توان مشابه را دارد.
موتورهای این دیزل برای حفظ درجه حرارت مناسب در سیلندر و محفظه احتراق به خنک کننده پیستون مجهز هستند.
تکنولوژی بالای سیستم تزریق گازوئیل و توربو شارژر در این دیزل منجر به احتراق عالی و مصرف کم سوخت می شود.
دیزل ولوو قابلیت کوپل شدن با انواع ژنراتورها را دارد و موتوری سبک با راندمان بالا در مقایسه با موتور های مشابه است.
میزان صدا آن در حالت بی صدا۷۰ دسیبل می باشد و در حالت معمولی ۸۵ دسیبل است.
نصب و راه اندازی سریع و عیب یابی راحت دارد.
دیزل ژنراتور ولو پنتا بخاطر داشتن ECU و طراحی بسیار مدرن پیستون و سیلندرها جزو دسته ژنراتورهایی است که خیلی سریع راه اندازی و استارت می خورد به همین خاطر به این نوع ژنراتور FAST START می گویند.
مهمترین ویژگی قابلیت کار کردن در شرایط جوی مختلف می باشد.
مناسب برای کاربری های تجاری ، ساختمانی و صنعتی و معادن و راه سازی

ویژگی های دیزل ژنراتور پرکینز

دارای کیفیت بسیار بالا می باشد.
قیمت آن به نسبت بقیه دیزل ژنراتور ها تقریبا گران است.
قابلیت اطمینان بالا
از طول عمر بسیار بالا با نگهداری کم برخوردار است.
قطعات یدکی در بازار ایران موجود می باشد.
مناسب برای کاربری های دریایی و صنعتی و کشاورزی است.
فوق العاده جمع و جور و قدرتمند هستند.
دیزل ژنراتورهای با صدای بسیار کم است.
دارای تکنولوژی پیشرفته با کنترل الکترونیکی خوب می باشد.

تفاوت دیزل ژنراتور ولوو و پرکینز از لحاظ توان خروجی

تولیدات کمپانی پرکینز در زمینه دیزل ژنراتور شامل موتور های دیزلی ۳ تا ۱۶ سیلندر با توان خروجی ۱۰ کیلو ولت آمپر الی ۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر(کاوا) هستند که به دوام و کارایی بالا در بین شرکت های سازنده دیزل ژنراتور معروف می باشد.

انواع دیزل های مخصوص دیزل ژنراتور ولوو پنتا طوری طراحی شدند که دارای شکل و ابعاد تقریبا مشابهی باشند تا در هنگام تولید دیزل ژنراتور از تجهیزات و اقلام مشابه استفاده کرد و هزینه های تولید و قیمت تمام شده دیزل ژنراتور ولوو پنتا را کاهش داد. تقسیم بندی دیزل های مخصوص ژنراتور کمپانی ولوو پنتا بر اساس پلتفرم مشترک موتورهای ۵ لیتری، موتورهای سری ۷ لیتری، ۱۳ لیتری و ۱۶ لیتری تولید می شوند با توان خروجی ۸۵ کیلو ولت آمپر الی ۸۰۰ کیلو ولت آمپر(کاوا) هستند. موتورهای ولوو پنتا سری ۵ و ۷ لیتری در کشور آلمان تولید می شوند و سری ۱۳ و ۱۶ لیتری در کشور سوئد تولید می شوند..

نویسنده : زینب اعجازی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*